Årets album 2016: Aleks - Livet mellan raderna

 
Jag vet att kategorierna är sena. Men ni vet också varför.
 
Årets album var knepigt att välja i år. Dels för att det inte kommit särskilt många, och dels för att jag inte kände mig riktigt tagen av något av dem. Tills Aleks släppte sin platta. Det är första gången han släpper album, sedan 2011. Jag gick och väntade på detta sååå länge. För jag visste att den var på väg.
 
Och vet ni vad det bästa var? Alla mina förväntningar uppfylldes.
Det finns väldigt få artister i den här världen, som kan få mig att känna så starka känslor som Aleks kan. Är jag ledsen? Då lyssnar jag på Aleks. Är jag glad? Kär? Då lyssnar jag på Aleks.
För han är ju en så fantastisk låtskrivare, och hans sångröst? Behöver vi ens säga något om den?
När det kommer till samarbetena på plattan, så var det ett riktigt bra val av artister. "Varm", som han gjort tillsammans med Cherrie är min absoluta favorit. Jag blir så lugn av både texten och deras röster. På stadig andraplats så hittar ni låten "Ingenting", med Abidaz. Det är en sån där låt som jag lyssnar på när jag behöver boosta mig själv lite extra.
 
Men egentligen behöver inte Aleks några samarbeten. Han är helt fantastisk på egen hand också. För de bästa låtarna på plattan är ju såklart hans sololåtar. För man kan aldrig få för mycket av Aleks. Av dessa låtar kan jag nog bara välja en favorit, även om alla är fantastiska på sitt sätt. Och den favoriten heter "För alltid". Det är den perfekta låten i nästan alla situationer. Känner du dig glad? Behöver du lite pepp? Firar du något? Lyssna då på den låten. Jag lovar, det kommer kännas ännu bättre sen.
 
Jag tror ni fattar poängen med mitt val nu. Aleks är en fantastisk artist, som gör fantastiska låtar, som i sin tur blev ÅRETS ALBUM 2016.
 
Tack Aleks, och jag hoppas jag får äran att träffa dig någon gång! (Igen, haha)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback