Årets video 2016: Mwuana - Yeah Right

 
Den här kategorin var nog den lättaste iår. Varför? Jo för att direkt jag såg denna så visste jag att ingen kommer slå den. Inte på hela året. 
 
För det första så är detta en 360 video. Vilket innebär att den är filmad med 360 graders kamera, så man ser verkligen ALLT. Och man kan vrida bilden i princip hur mycket som helst. Det blir lite som att man är med i videon själv. Helst skulle jag nog se den med ett par VR-glasögon, bara för att göra den ännu bättre. 
 
För det andra, hemmafest-viben fångade mig direkt. Den där enkelheten i en hemmafest, den där känslan man får. Ni vet exakt vad jag menar. Det är svårt att förklara, men alla borde ha känt den någon gång. Intimt kanske är rätt ord att välja, men jag vet inte riktigt. 
Sedan vill jag bara tillägga att Mwuana är den enda som gjort den här typen av video hittlls, vilket också gjorde mitt val sjukt enkelt. Nytänkande är alltid något som fångar min uppmärksamhet.
 
Från början så tänkte jag faktiskt vara med på inspelningen av den här videon, men när det väl kom till kritan så blev det inte av. Vilket jag ångrar grovt efter att ha sett resultatet. Dessutom var det många andra grymma artister på plats, utöver Mwuana. Han är förövrigt fortfarande en av de bästa i Sverige, och det kommer nog aldrig förändras. Att det var så många grymma artister med i videon, är ännu en anledning till att det blev årets video. Den visar liksom sån gemenskap. 
 
Summan av detta blir att Mwuana fortsätter briljera som artist. Och detta var bara ett av hans många grymma släpp det här året. Dessutom är ju låten så jävla bra, har spelat den tusen gånger under året, minst. 
 
Så, Tack Mwuana för att du släppte årets fucking video 2016! 
Fortsätt med det du gör!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback