Årets låt 2016: Parham - Håller mig vaken

 
Oftast lyckas jag välja årets låt väldigt tidigt på året. Men 2016 blev ett undantag. Det är absolut inget illa menat dock, tvärtom. Det har varit ett sjukt svårt val. För det har släppt så sjukt många grymma låtar! Men vissa fastnar mer än andra, och så är det nog för alla. 
 
Parham släppte visserligen sitt album rätt tidigt, i Maj om jag inte minns helt fel. Men jag hittade det inte förrän i början av oktober. Vilket är sjukt dåligt av mig för att vara helt ärlig. I sin helhet så var det ett väldigt starkt album. Men det var speciellt en låt jag fastnade för, så då är det klart att den blir årets låt. "Håller mig vaken." 
Jag tror jag fastnade redan när första ljudet lämnade högtalarna. Beatet var så otroligt drömmigt, och det fick mig så otroligt lugn. Låten gick på repeat i hörlurarna, hela dagen på jobbet, när jag hittade låten. Det slutade med att jag kunde den utantill på mindre än en dag, haha!
 
Det första jag kände var nog behovet av kärlek. För om man lyssnar på texten så vill man inget annat än att vara så där underbart kär, som han verkar vara. Dessutom kunde jag nog relatera till texten ett tag. Tolka det hur ni vill. 
 
Parham är en stjärna på att skriva texter som verkligen fångar min uppmärksamhet. Hans musik liksom prickar mig rätt i själen. Och det är för mig en stor grej. Med just denna låten så fångade han mitt hjärta ganska snabbt. För när hans röst flyter ihop med beatet så blir jag liksom helt hypnotiserad. Just därför blev denna vinnaren av årets låt 2016, för den gick rakt in i hjärtat och stannade där.
 

Kommentarer
Postat av: Opaque

https://youtu.be/imZwANpNGr4
Lyssna på Opaque - cOnsuming life; prOducing death (lO-fi hip-hop beat tape)

2016-12-29 @ 00:24:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback