Årets Artist 2015: Mwuana

I och med att det är slutet på December, och slutet på året, så måste jag ju börja med min Årets-lista nu! Första kategorin för i år får bli årets artist. Varför? Jo för att den kategorin var absolut lättast att fylla i år. Det finns många aspekter att tänka på när man väljer ut årets artist. Men av någon anledning så bara kom det automatiskt i år. Helt tveklöst skrev jag ner hans namn på pappret:
 
 
 
Mwuana, vem annars?
Det känns som att ingen artist i Sverige har gjort samma intryck på mig 2015 än just Mwuana. Han har något som resten av dem inte har. Han har sin egen stil, sitt eget sound, sin egen röst liksom. För om jag ska vara ärlig så kan jag inte nämna en enda artist till idag, som gör detsamma som Mwuana. 
 
För mig började det med "Parranoia", sen kom hela andra EPn (jag var beroende av varenda låt), efter det totalt fastnade jag för videon till "Natural Born Killers", ja ni fattar grejen. Ingen har påverkat mig känslomässigt genom musik som Mwuana lyckats göra 2015. Hans musik går liksom rakt in i själen på något sätt. Kanske är det för att han är så egen i sitt sätt att göra musik, och kanske är det för att texterna han skriver är genialiska.
 
Dessutom har jag hört från andra som träffat honom personligen, (jag har inte fått äran till att göra det än), att han är en otroligt varm och ödmjuk person. Att han är väldigt trevlig och framåt när man träffar honom. Själv tror jag att han skulle vara en otroligt intressant person att intervjua, och förhoppningsvis får jag äran att göra det en dag! 
 
Och Mwuana, om du läser det här: spara en hoodie till mig när det blir aktuellt. Jag är ditt största fan, så jag behöver verkligen en sån! Och om du skulle vara intresserad av att medverka på en intervju så är det bara att höra av sig! :)
 
Jag ville passa på att dela hans musik här också men såklart ska datorn bråka! Sök bara på hans namn på antingen Youtube eller Spotify, och få the experience of a lifetime!
 
Bästa låtarna:
Parranoia
Natural Born Killers
Toppen
Ensam
Flexa Mina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback