Årets nykomlingar

I även denna kategori fick 2 stycken bli valda. Det kändes inte mer än rätt att plocka ut två då det kommit sjukt många nya artister i år.
 
Årets nykomling nr.1: Denz
 
Första gången jag hörde Denz var på "Västeraq" som Pato Pooh släppte i våras någon gång. Jag föll direkt för hans unika sound och var bombsäker på att han skulle släppa feta grejer. Och vet ni? Det gjorde han.
Allt som Denz har släppt iår är guld. Det började med Jetski, och fortsatte till Måste. Båda låtarna är helt överdrivet bra och jag har nött dem till månen och tillbaka känns det som.
 
 
Årets nykomling nr.2: Rosh
 
Sällan eller aldrig har jag skådat en tjej inom svensk hiphop som har samma utstrålning som Rosh. Hennes självsäkra och lite kaxiga stil har verkligen fångat mitt hjärta det här året och debuten "Karma" fick mig nästan att trilla ur stolen som jag satt i. En ballare brud än Rosh går nog inte att hitta!
 
 
Bild lånad av: Nöjesguiden

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback