Årets album

Hur jag än försökte att välja så kunde jag inte välja bara ett album som årets album. Det har kommit några riktigt bra plattor under året men det har funnits två som verkligen har stuckit ut ur mängden.
 
Det ena är Ison & Filles "Länge leve vi". Det är nog det albumet som jag lyssnat mest på under året, och även det albumet med som jag gillar alla låtar på! Ison & Fille är ju topp 1 för mig inom Svensk hiphop och det kommer de nog fortsätta vara ett bra tag till.
 
Det andra albumet är Parhams "Pojk". Det kanske inte har spelats lika mycket som Ison & Fille. Men Parham levererar sjukt bra texter på den här plattan, och det är oftast bra texter jag vill åt när jag lyssnar på musik. Att även ha "Pojk" i fysiskt ex är ju typ det bästa.
 
Dessa två plattor får därför dela på förstaplatsen i år. För jag kan verkligen inte välja bara en.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback