Ivory - Så långt bort

 
Jag såg videon till den här redan i början på veckan. Dock hade den bara släppts exklusivt via Kingsize då, så jag kunde inte dela den. Även om jag verkligen ville. Sen kom verkligheten ikapp, och jag har verkligen inte hittat tiden.
 
Att det har varit tyst från Ivory ett tag, det vet nog alla. Men jag förstår honom. Mycket har hänt, och det är en del av det som han tar upp i den här låten. Men jag kan även låna en liten text från Kingsize, så kanske ni förstår bättre.
 
“Alla som följer mig vet att den sista tiden har varit väldigt svår för mig och min familj då jag förlorade min 7-åriga son den 11 september efter en lång kamp mot Alpers syndrom.

 Musiken fick lida för det då många saker kändes hopplöst och jobbigt, men efter insikten att musiken är en av dom få saker som varit positiva i mitt liv på väldigt länge, och att det är den grejen jag alltid på riktigt älskat att hålla på med så gav jag mig in i studion igen hungrigare än någonsin.

 Så jag vill börja nya året med att dela med mig av låten “Så långt bort”. Plus jag vill aldrig svika mina lyssnare som backat min independent grind sen dag ett, så förvänta er mycket ny musik från mig under 2017.”

// Ivo

Videon är iallafall inspelad i Medellin i Colombia. Är det bara jag som tycker det är jäävligt tungt?? Låten i sig var också dunder. Det var typisk Ivory-stil, men ändå inte. Det är något som är annorlunda, men jag kan inte sätta fingret på vad. Bra var den iallafall. Och samarbetet med Von Haartman är något jag väntat på.

Kolla in videon ni också:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback