Album: Alpis - 53

 
Det första jag såg när jag slog upp ögonen idag, var att Alpis släppt sitt debutalbum. Äntligen! Ni förstår nog inte hur länge jag väntat på den här dagen. För om det är något jag alltid sagt,tyckt och känt: så är det att Alpis är GRYM! Och den åsikten har jag absolut inte smugit med. Att jag dessutom fått träffa honom, så många gånger, är jag också enormt tacksam för. Han är en riktig GULDkaraktär, och artist.
 
Han har ju släppt EPs innan, men ett album är ändå en större grej. Låtarna innehåller en hel del feta collabs, några mer förvånande än andra. Men det som följer med en under hela albumet, är just känslan. Alpis skriver verkligen från hjärtat. That's what I like about him. Jag kan helt öppet och ärligt säga, att det inte fanns en enda dålig låt på plattan. Men såklart gillar man någon mer än den andra liksom. Min favorit just nu är nog "Soluppgången", även om jag la till några av låtarna i min lista. 
 
All in all: ett jävligt starkt debutalbum! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback