Album: Aleks - Livet mellan raderna

 
Jag vaknade med ett glädjerus imorse. För jag visste. Jag visste att Aleks hade släppt album idag. Han har inte släppt ett helt album sedan 2011. Och jäklar vilken comeback. Några av låtarna har ju funnits ute ett tag nu, som singlar. Men det finns några helt nya fantastiska låtar också. 
 
Jag hade antagligen kunnat skriva en hel novell om hur fantastiskt detta album är. Men den texten sparar jag. För jag har en känsla av att ni kommer se mer av detta album här på bloggen. Mer än så säger jag inte. 
En sak kan jag dock erkänna: Det fanns inte en enda dålig låt på den här plattan. Inte en enda. 
Men såklart finns det några låtar som sticker ut mer än de andra. Även om det var svårt att välja. Min absoluta favorit är nog "ibland" men den har ju funnits ute ett tag. Så om jag ska välja några av de helt nya låtarna, så väljer jag nog "Ingenting" med Abidaz, och "Känn ingen sorg". 
Egentligen blir jag helt tagen av varena låt på plattan. Det är något med Aleks röst, och melodierna. Jag kan inte sätta ord på det. 
 
Sist men inte minst vill jag tillägga att jag älskar omslaget. Det är så.. vackert.. på något sätt.
 
Lyssna in albumet ni också, tro mig, ni kommer bli helt tagna. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback