EP: Erik Lundin - Välkommen hem

 
En uppföljare till förra årets "Suedi". Igår såg jag en intervju med Erik Lundin på SVT. Där förklarade han lite tankesättet bakom den nya EPn. Det var intressant, jag fastnade totalt. 
Jag vet att jag börjar detta inlägg konstigt. Men orden liksom bara flöt ur mig. Jag har sagt det många gånger, och jag säger det igen: RMH har bara genier i sitt lag. Erik Lundin är ett av de största. 
 
Jag hade kunnat skriva flera sidor med fina ord om den här EPn, men då hade ni inte orkat läsa. Så jag får helt enkelt korta ner mina tankar, och kanske skriva mer ingående en annan gång.
Erik Lundin målar upp hela världer med sina texter, jag ser liksom en film framför mig medan jag lyssnar på låtarna. Och jag antar att det är meningen att det ska bli så. Ända sedan han släppte "Suedi" förra året, så har jag väntat på en uppföljare. Det blev inte årets EP förra året, men det var väldigt nära. I min lista alltså. Nu i efterhand så skulle jag faktiskt säga att jag gjorde fel val. Jag skulle ha valt Suedi. Men gjort är gjort. 
 
Jag kan helt ärligt inte välja bara en favorit från den här EPn. ALLA låtar är lika bra. Jag älskar dem, och jag har hela EPn i min playlist på Spotify. Jag hoppas att ni också lägger in alla låtar i era listor.
 
Erik Lundin, du är så jävla bra på vad du gör. Fortsätt på samma bana!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback