Kartellen - En fjärils vingslag

 
Jag tar tillbaka det jag skrev om Sebbe förra gången de släppte en låt, han har visst kvar all glöd. Iallafall i den här låten. 
Jag tror inte ni förstår hur snabbt den här låten träffade i hjärtat. Varför? Jo, för att jag känner igen mig så grymt mycket. Mobbning var en del av min vardag under i princip hela grundskolan. Vissa dagar var det så illa så jag inte ville gå till skolan. Dock handlade det inte om fysisk misshandel för min del, det var mest psykiskt. Men ord kan göra mycket mer skada än slag. Det var som sagt min vardag, och spåren sitter kvar än idag. Ärren kommer nog aldrig riktigt läka. Men en sak kan jag lova, jag är så otroligt mycket starkare idag, än vad jag var då.
 
Detta är en otroligt viktig låt, och video. För alla oss som vet hur det känns, och för alla er som inte har en aning om hur mycket man kan skada andra genom sånt här. Den är helt enkelt viktig för alla, och jag är glad att det är Kartellen som gjort den.
 
Kolla in videon ni också:
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback