Kartellen - Slutpläderingen

 
Idag är dagen då Kartellen släpper sitt absolut sista album. Men det hör man nog på titeln. Detta är en sorglig dag på något sätt, för mig iallafall. Kartellen har ju varit en väldigt stor del av den svenska hiphopen. Det var ju ändå dem som sparkade igång gangster-rapen i Sverige. Säga vad man vill om deras tidigaste musik, men de har gjort en stort intryck. Och de kommer alltid vara favoriter för mig. 
 
Gjorde dem ett bra avslut på sin era? Ja! Alla låtar var bra på sina egna sätt, men alla låtar åkte inte ner i listan. Jag har nog aldrig lyssnat igenom en platta så här koncentrerat. För som sagt, det är otroligt sorglig att det är deras sista, men deras avtryck i branschen kommer aldrig försvinna.
 
Mina favoriter är: RS6 way of life, Samvetskrig, Vi 2, En fjärils vingslag, Dominobrickor, Fattigdom & Överflöd osv. Egentligen är det ingen idé att välja favoriter, för alla låtar var tunga. Haha!
 
Lyssna på albumet och välj egna favoriter:
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback