Album: Abidaz - Respektera hungern

 
Alltså hypen är olidlig. Abidaz är tillbaka!! 
Senast han släppte album var 2013, och då sa han att det inte skulle komma fler. Mitt hjärta brast den dagen. Men så mitt i allt, så når nyheten mig: Abidaz släpper ett till album. Så ni kan ju kanske förstå att jag hade otroligt stora förhoppningar till detta. 
 
Att lyssna igenom plattan var iallafall det första jag gjorde efter att ha öppnat ögonen. Och jag vill bara säga en grej: Wow! Vilken comeback! Det här albumet placerar återigen Abidaz på topp 3 av Sveriges bästa rappare. (Han har nog alltid vara på topp 3, haha). 
Hans musik är grym, Det är hårt, det är ärligt, och det är på riktigt. Men det blandas även ut med låtar som är mer kärleksfulla och milda. En perfekt kombo för ett album med andra ord. Nej hörrni, jag tror absolut att jag hittat årets album 2016. Så enkelt är det.
 
Nästan alla låtar åkte ner i min playlist, därför känns det rätt ovärt att välja favoriter.
Ni får helt enkelt hitta egna, och kommentera gärna vilken som är er favorit:
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback