Mohammed Ali - Tills nästa gång

 
Det finns få artister i Sverige som skriver lika grymma texter som Mohammed Ali. Det är ett fakta. Deras samhällskritik är inte likadan som andras. Jag vet inte hur jag ska beskriva det, men så är det bara. 
 
Jag läste Gaffas recension av albumet och de skrev så här:
"Mohammed Ali är en av Sveriges mest substantiella grupper, och deras budskap hade inte blivit lika omedelbart och kännbart utan en producent som vet precis vad de vill."
De satte ord på det jag ville säga själv.
 
Jag är så himla stolt över att jag fått göra en intervju med Ali. Dock är jag väl inte så jätte nöjd med alla frågot nu i efterhand, men att det hände är något jag alltid kommer vara stolt över. För det var stort för mig. Jag skulle mer än gärna göra en ny intervju med dem båda två, i framtiden. 
 
Mina favoriter från plattan? Omöjligt att välja. Jag gillar alla låtar på sina egna sätt.
 
Albumet är otroligt bra. Och det medverkar några riktigt grymma artister. Så jag rekommenderar er alla att lyssna på plattan så fort ni kan!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback