Lyckliga Gatan Säsong 2, Avsnitt 1

 
Det har släppts en hel hög med musik idag, men jag tänkte ändå att jag vill börja dagen med att dela mina tankar om gårdagens lyckliga gatan avsnitt. 
 
Som många av er kanske vet så var jag på inspelningen av detta. Men det var ju ett antal månader sedan.
Jag satt och hade gåshud genom i princip hela avsnittet igår. Jaouli aka Finess öppnade upp sig så otroligt mycket och hans historia var så himla gripande. Jag var själv nära tårar flera gånger, utan att ljuga. Att han dessutom sa att det är första gången han pratar om allt det här, gjorde hela grejen så mycket starkare. 
 
Tolkningarna av båda låtarna var otroligt magiska. Men Finess låt fastnade mest. Jag har bokstavligen väntat ända sedan inspelningen på att den här låten skulle släppas. Jag älskar den. Finess skriver så otroligt bra texter, och att sedan ha en gospel-kör på refrängen...Wow säger jag bara. Så otroligt fint. 
 
Jag fick se mig själv i TV också, vilket kändes sjukt konstigt. Haha! 
Om ni missat avsnittet igår så finns det att se på TV4Play.se. Rekommenderar ALLA att se det. Dessutom så har jag bestämt mig för att göra en lista av alla låtar i årets säsong. Jag kommer lägga upp listan efter varje avsnitt så ni har en möjlighet att prenumerera på den. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback