Straight outta Compton

Shuu!
 
Jag vet att jag varit off hela förra veckan men det finns anledning till det. Jag hade besök från KK4L (De som vet de vet.) Haha skämt åsido. Det var en killkompis på besök från NorrbottN faktiskt. Så jag har inte lagt ner så mycket energi på att skriva "personliga" inlägg för att vi alltid haft annat att göra känns det som. Och igår var jag alldeles för trött plus att jag hade fullt upp med plugg hela dagen. Jag har nog äntligen börjat komma in i hela den här plugg på distans grejen. Hoppas den här veckan går ännu bättre.
 
Vet ni vilken film jag såg igår förresten? Straight outta Compton. Helt ärligt är det nog den bästa filmen jag sett i mitt liv. Jag var inte ens född när NWA slog igenom. Men när jag var liten och smygkollade på "Yo! Mtv raps" på nätterna så hittade jag deras musik väldigt snabbt. Jag kan inte påstå att jag kan relatera till vad de berättar om i sina texter. Jag är liksom uppväxt i ett litet samhälle i utkanterna av Sverige. Dessutom var jag den enda ungen i min umgängeskrets som lyssnade på dem. MEN, de tar upp väldigt viktiga samhällsproblem, som FORTFARANDE är aktuella. Jag tror att det är därför jag och alla andra älskar dem så mycket. För de sparkade verkligen in dörren i musikbranschen och sa exakt det de ville. NWA forever!
Måste erkänna att i slutet av filmen så grät jag som ett litet barn, jag kvävdes i princip i mina egna tårar. Så jäkla bra film. Om ni vill se en intressant historia, se den filmen. Fast jag gissar att nästan alla mina hiphopälskande bloggläsare redan har sett den, eller ska se den. Tror faktiskt jag själv ska gå och se den på bio när den har premiär. Hehe.
 
Nu vet ni i alla fall att jag lever. Vi hörs imorgon!
 
xoxo
Erica
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback