Mvh fröken förvirrad

Godkväll alla ni fina som läser min blogg.
 
Jag ljuger nog lite när jag säger att jag varit upptagen. Imorse så blev jag det, för då ringde de ut mig på jobb. Direkt efter jobbet så åkte jag på möte också. Och jag är alltid som oftast ganska känslomässigt uppriven efter dessa möten. Inte ledsen direkt, men jag får mycket att tänka på. Så jag hade mest lust att ligga i min säng och stirra mig blind på avsnitt efter avsnitt av Game of Thrones. Det hjälper en att stänga av sin hjärna ett tag. Nu är jag däremot piggare igen och tänkte väl duscha och sånt innan jag lägger mig och sover. Kanske äter något också, har liksom glömt bort att äta idag.
 
Imorgon är det skolavslutning. Jag kan inte riktigt fatta hur fort det här året har gått. Jag är typ i chocktillstånd. Jag vill skriva ett helt inlägg om hur det känns, så hårt är det! Haha. Men det får jag isåfall fixa imorgon. Känns som att det passar bättre då. Folk säger till mig att jag kan det här med att skriva. Att man blir berörd av att läsa mina ord. Så jag tänkte ge er ett smakprov på hur det kan se ut när jag är fast i mitt eget huvud och skriver för mig själv.
 
"Ni vet känslan när man inte riktigt vet vad man känner? Nej inte jag heller. Jag är så splittrad just nu. Borde jag må bra efter allt som hänt? Borde jag ligga hemma och gråta till Leslie Tay fortfarande? Behöver jag skämmas över att jag faktiskt mår bättre? Det känns som det. Att jag borde skämmas alltså. Varför vet jag inte. Allt jag vet är att jag vill tagga långt. Flyktbeteende numero uno just nu. Fly landet helt ensam ett tag. Ligga på en strand, skriva texter och dricka alkohol. Får psykos på mig själv och försöker motarbeta tanken på att jag hade kunnat leva life någon annanstans. Men psykoser är ändå rätt nice ibland. Man får tagga från verkligheten ett tag. Jag tror att jag har fastnat där den här gången, i min egna psykos. Men äh, kör vi tills att dör vi! Eller hur var det man sa?"
 
- Fröken förvirrad, 2015.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback