Inget ansvar, inga skyldigheter.

Jag trodde att den här resan skulle göra mig mer motiverad. Att jag skulle få 1000 grejer gjorda här borta i solen. Men icket. Istället har jag slöat ner hela mig själv. Hittar inte orken till något. Vill bara ligga i solen med ett glas alkohol i handen och glömma vardagen där hemma. Jag vill avboka biljetten hem och flytta in i en hydda på stranden och käka mango hela dagarna med Ison & Fille i lurarna. Vill stänga ute hela världen och chilla galet resten av livet. Inget ansvar, inga skyldigheter och inga tankar förutom mina egna. Ligga i en solstol och skriva lallrap och tro att jag är kungen av hela världen. Kanske spela in skiten på mobilen och leka rap-superstar i några år. 
 
Kanske öppna något eget coolt hak nånstans. Där jag får välja musiken och hur drinkarna ska se ut. Bara softa ensam, inte behöva bry mig om någon annan. Kanske någon dag resa vidare och göra samma sak där. Bara skita i allt och leva life. Inte behöva tänka på vad jag ska utbilda mig till, eller vad jag ska jobba med resten av livet. Inte behöva tänka på att bilda familj, ni vet gifta sig och sånt. Binda fast sig själv i någon resten av livet. Fast det kanske jag vill egentligen. Men då kan han bo i min hydda med mig. Visst låter det underbart?
 
Bara leva efter mottot på mitt nyckelben. Länge Leve Vi.
 
Jag tror min gadd har stigit mig åt huvudet. Det är klart jag ska leva ett normalt svenneliv som alla andra. Eller?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback