Tänk stort, dröm större

Hur hanterar man livet som drömmare? Jag har nog inget bra svar på det. För jag har varit en drömmare hela mitt liv. I flera år har jag suttit och drömt fram ett liv som jag så gärna ville ha, men det gick aldrig längre än så. Det fortsatte bara vara drömmar. Jag har har haft många drömmar genom åren, men bara en av dem har jag lagt jobb i. För tillslut blir man trött på att bara drömma, och "snacka mycket". Så jag packade min väska och stack ner till våran huvudstad. Jag hade inga vänner här. Bara min morfar och hans sambo. 
 
Jag bestämde mig för att lyckas med min blogg. Och i början var jag mycket ensam. Jag gick ensam på spelningar, vandrade runt ensam i stan osv. Vännerna hittade jag efter vägen. Och idag är de vännerna dem som jag håller närmast hjärtat. Bloggen rullar också på. Min statistik har tredubblats sen jag flyttade ner. Och erbjudanden av olika slag ramlar in. Bland annat en trip till Göteborg som förhoppningsvis kommer hända snart. Sen har jag en intervju på ingång. Och säkert fler bara jag frågar.
 
Jag har varit på så många spelningar, releasefester och andra events så jag inte längre kan räkna dem. Jag har gjort 3 intervjuer, varav en var med en människa som är en big deal för mig. Jag har kommit över så många personliga hinder, min självkänsla och mitt självförtroende bland annat. De växer hela tiden.
 
Jag tror jag skriver det här för att inspirera mig själv lite. För jag är som sagt i en ganska upp och nervänd värld för tillfället och jag har spenderat mina dagar med att gå igenom alla bilder som tagits under det här året. Och när jag ser bilderna så blir allt plötsligt bättre. För jag inser att jag kommit en bit på vägen. Jag har inget slutmål. Jag vet inte hur långt jag vill ta allt det här. Jag vet bara att jag vill ta det längre. Jag vill att folk ska veta mitt namn. Jag behöver bara sparka mig själv i baken extra hårt ibland. Som typ nu. Jag sparkar allt vad jag har och det börjar ge resultat. För den här bloggen är viktig för mig. Den har liksom blivit mitt liv.
 
Jag inspirerades att skriva allt detta för att jag läste en liknande text som Caty skrivit. Om hur viktigt det är att följa sina drömmar. För det är viktigt. Ni kommer vara så jävla glada när ni väl tagit steget mot det ni vill ha. Man blir så himla mycket starkare av att våga satsa på det man drömmer om. Det spelar ingen roll hur stort eller litet det är. Fundera på vad det är du vill göra, och bara gör det. Jag lovar, du kommer må så jävla mycket bättre.
 
För att avsluta så bjuder jag på några bilder. De senaste bilderna jag tagit faktiskt. Och även de bilderna som jag är mest stolt över. Den känslan som fanns där den kvällen vill jag alltid känna! 
 
"Ambition sa: tänk stort, dröm större."
- Ison Glasgow
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback