Rasismen i Pippi

Rasistiska uttryck tas bort ur Pippi Långstrump och hela Sverige gråter. Varför? 
Ordet som används är n**erkung (tänker inte ens skriva det vidriga ordet) och ja men grattis, det ÄR rasistiskt.
"Nu är min barndom förstörd!" På vilket sätt är din barndom förstörd? För att du mister 3 sekunder från Pippi Långstrump där hon säger ett kränkande ord? Snälla, skärp er för h*lvete. 
Jag gillade också Pippi när jag var liten, eller snarare älskade. Men jag håller med det här beslutet till 100% och min barndom är inte förstörd på något sätt alls. 
 
"Snart får man väl inte ens vara svensk utan att vara rasist" Alltså vissa av dessa påståenden som kommit upp på mitt flöde idag är ju skrattretande. Att ni inte fattar. Herregud hur svårt kan det vara att förstå att det där jävla ordet inte är okej?! Till och med Astrid Lindgrens bolag "Saltkråkan AB" håller med om att det borde klippas bort. OCH Astrid själv sa på 70 talet att hon ångrar uttrycket. Så snälla människor, tänk om, tänk rätt. Eller håll käften.
(Jag vill egentligen inte skriva såna här inlägg, men jag behövde lufta ur mig lite.)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback