Trivs med livet

Alltså rubriken bara kastades ur mig automatiskt. För idag vaknade jag med den tanken. "Fan vad jag trivs med livet just nu." Även om jag har mina ups and downs, så vet jag att jag har ett jävligt bra liv! Det är bara det att jag alltid varit sån som hellre ser det negativa i allt, för att det är lättare på något sätt. Typ med allt man gör. Men nu ska det bli ändring på det! Man kommer ingenstans i livet om man bara ser allting negativt.
 
Jag menar, tänk på det. Jag har världens finaste människor runt mig. Jag har fått chansen att lära känna två av mina största förebilder inom bloggandet, och de är nu riktigt nära vänner till mig. Förstår ni den eller?! Jag går i en världsbra skola, med superfina klasskompisar och vi peppar varandra helt stört mycket. Där hemma uppe i Norrland har jag världens finaste familj som stöttar mig i allt jag gör, och som alltid kommer finnas där vad som än händer. Sen så har jag ju några andra guldklimpar kvar där uppe som fortfarande ringer mig väldigt ofta även fast det snart gått ett år sedan jag packade väskorna och stack. Och to top it all of så har jag hittat boende nu, som jag delar med en sjukt fin och rolig tjej som jag hoppas att jag kan utveckla en bra vänskap med.
Sen har jag min älskade blogg såklart, som har gett mig så sjukt mycket den med!
Och allt detta har kommit in i mitt liv de senaste 9 månaderna (förutom det som finns i Norrland då)
 
Ser ni? När en tänker och skriver ner allt det fina en har i sitt liv, så blir en mycket gladare. Man måste uppskatta det man har, istället för att vara besviken över allt som man inte har. Och det här inlägget skriver jag endast för att påminna mig själv om hur bra jag har det, inte för att skryta eller någonting annat. Jag vill bara peppa mig själv så här på en lördag eftermiddag!
 
"Livet är det bästa som har hänt dig. Och ingenting är omöjligt, tro mig."
- Joy
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback