2014 - Simma eller sjunk

Idag är första dagen på ett nytt år Just därför vaknade jag med en helt ny inställning till livet idag. Efter att ha mått dåligt ett bra tag nu så känns allting plötsligt lättare. Jag tror att jag behövde spåra ur för att kunna stå upp rakt igen. Det har varit en jävligt spännande vecka för min del. Men det har jag redan skrivit om tidigare.
2013 var ett bra år för mig. Jag har byggt upp mig själv så himla mycket, och lärt mig att man faktiskt klarar det mesta, även om man inte tror det. På kärleksfronten har det dock varit dött. Jag har inte velat ha någon på samma sätt som tidigare, kanske för att jag varit mer självständig. Däremot förändrades det i slutet av året. Jag fick upp kontakten med en gammal vän under sommaren, och vi har inte slutat prata sen dess. Och efter otaliga timmars pratande så kom kärleken in i bilden. Vi har dock inte hunnit träffas och nu har han försvunnit nånstans. Jag saknar honom som in i helvete, men förr eller senare så kommer han tillbaka, jag bara vet det. "Med dig känns det bra", ett par ord som verkligen öppnade mina ögon. Men jag tänker inte sitta och må dåligt för att jag saknar honom, det har jag insett. Man kan sakna utan att vara ledsen. 
Jag har även hittat många nya vänner under året. Vilket jag är sjukt glad över. Jag har så många fina människor runt mig, vilket jag lärt mig att uppskatta. Det här året ska jag göra till det bästa med hjälp av alla mina vänner! Även om jag ska flytta bort från dem, så kommer jag alltid finnas där. Vilken tid på dygnet som helst. Ni vet vilka ni är.
Så tack 2013 för alla skratt och all gråt. Jag är glad över både motgångar och medgångar, för man lär sig av allt som händer. 2014 ska jag ta en dag i taget, för shit happens! Men livet går vidare ändå.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback