En överraskning

Det här är ett inlägg jag tänkt skriva i flera dagar. Men har stoppat mig själv varje gång då jag vet hur mycket folk börjar snacka. "Mycket snack och ingen verkstad" brukar det oftast heta. 
 
Men till saken:
För 2 veckor sedan sa jag upp mig från mitt nuvarande jobb. Vilket innebär att nu på Torsdag är min sista arbetsdag. Och nästa Torsdag sticker jag. Vart? Till Stockholm så klart. För nu är det dags att börja ta fingrarna ur arslet och göra det man tänkt på i flera månader. Jag ska dit för att söka jobb och boende. Och beroende på hur det går, så är det inte så säkert att jag kommer tillbaka igen. Skriver det här mest för alla mina vänner. Det är enklare än att berätta för en efter en. Istället kan ni läsa det här, så vet ni alla vad som pågår. 
 
Jag måste härifrån nu. Jag hade kunnat skriva väärsta inlägget om varför jag lämnar Gällivare, men det är inte värt det. Allt jag kan säga är att jag måste flytta bort till en plats där jag inte är rädd för att vara mig själv. För här kan man inte vara sig själv helt enkelt, det snackas för mycket. Och även om jag säger att det inte biter på mig så gör det faktiskt det. Speciellt när det kommer från någon som man tycker bra om. Sen finns det fler anledningar till att jag sticker. Men en sak vill jag säga: Tro ALDRIG att jag försöker fly från mina skelett i garderoben. De får hemskt gärna följa med mig dit ner. Jag flyr inte från något. Jag gör bara något som jag drömt om länge. Så äre. 
 
Och till mina vänner: Även om jag flyttar bort så kommer ni alltid finnas med mig. Jag kommer föralltid att vara ett samtal bort om ni behöver mig. Och självklart kommer jag komma hit och hälsa på då och då. För det första kommer jag komma hem om ett tag för att göra klart körkortet och hämta alla mina saker. 
 
Jag måste helt enkelt testa det här. Fungerar det inte, så gör det inte det. Men man kan inte veta förrän man försöker. Nu vet ni! 
 
Jag vill hemskt gärna hinna umgås med alla innan jag drar!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback