Projekt: Jag <3 svenskhiphop

Godförmiddag på er!
 
Det här är inget vanligt inlägg utan det här är något helt nytt!
 
För ca 2 månader sedan så började jag och min fina vän Bella planera ett nytt projekt till min blogg. Jag kände mig helt tom på ideer och hjälplös för tillfället så jag är riktigt glad att Bella ville hjälpa mig. Det var faktiskt hon som kom på hela den här iden bara av att jag ville börja göra intervjuer.
 
Jag ska börja med intervjuer! Men inte vanliga intervjuer utan de ska göras utifrån en specifik låt.
Första steget i processen är att välja ut en låt tillsammans med artisten i fråga.
 
Jag kommer att ta låttexten och analysera den, och därefter skriva frågor utifrån texten. 
Intervjun utförs på det sätt artisten önskar. Det kan vara via telefon, mail eller att man träffas och tar intervjun då.
 
Syftet med detta intervjuprojekt är att gå in lite djupare i en text, komma artisters tankesätt lite närmare. Varför skrev de den här låten? Hur och vad tänkte de på? Vad var budskapet? osv. 
Det kan handla om låtar som fått för lite cred, som har blivit missförstådda eller vad som helst egentligen.
 
Känner du någon som vill medverka, eller vill du själv medverka?
Maila mig isåfall på: [email protected] eller släng iväg ett meddelande på Facebook så får du en "lista" på kraven jag har.
 
(Det finns många anledningar till att projektet blivit så långdraget. Men eftersom jag ogillar att smutskasta människor så håller jag detta utanför bloggen)
 
Första intervjun kommer upp om någon timme!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback