Min hemstad

Jag vet att uppdateringen är knasig. Men jag har mycket att ta in. Gällivare. Min födelseplats och hemstad.
Så mycket har förändrats, och så mycket är likadant. Det är minusgrader och snön knastrar under skorna. Människorna rör sig i slowmotion och det är ofta alldeles tyst.
Hälsade på min gamla grundskola idag. Allt var likadant, till och med samma lärare. Mina gamla lärare kände inte igen mig, jag har förändrats för mycket på de åren som gått efter nionde klass. Men lärarna såg likadana ut. Minnena bubblade upp när jag vandrade i korridorerna. Både bra och dåliga, och jag undrade vart mina tidigare klasskompisar hamnat i livet. Har ingen kontakt med någon av dem längre.
Har träffat mina älskade vänner, men inte hunnit med alla än. Känner mig nostalgisk och får nästan en lust att stanna här. Men jag vet att det inte går. Jag har ett annat liv nu, på en annan plats. Och jag skulle helst packa ner alla mina vänner och ta med mig dem bort härifrån. Men jag fattar att det inte fungerar så. 
 
Kramade precis om lillasyster och grät en skvätt över säsongsavslutningen av Sons of Anarchy. Det var så himla fint att gråta tillsammans. Kanske låter konstigt. Men alla känslor är fina just nu, för jag behöver få känna ibland. Bara stanna upp och känna alla konstiga och roliga känslor, innan man måste tillbaka till vardagen och sätta på sitt pokerface. Misstolka icke, jag mår bra. Nästan för bra just nu!
 

Kommentarer
Postat av: Viktoria

Sjuukt bra skrivet, känner likadant. Har en askonstig känsla och vet inte om jag drömmer, sitter i min egna bubbla och bara försöker få ordning på alla intryck. Var helt säker på att jag vaknade i Kungsbacka imorse haha. Åker nog till Kiruna över helgen men vi får ses i början av nästa vecka!

Svar: Tack! Ja absolut :)
Erica Ödalen

2014-12-19 @ 10:27:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback