Hejdå 2k14

Haha jisses vad känslosam jag känner mig idag. Har nog aldrig riktigt känt ett så här känslosamt slut på ett år.
Men 2014 har utan tvekan varit det bästa året i mitt liv.
På mina 21 år i livet så har jag nog aldrig mått så bra som jag gjort det här året. (Allt har såklart inte varit en dans på rosor!)
 
Den 6 mars iår så tog jag mina två resväskor och stack. Satte mig på tåget för att testa lyckan längre ner i Sverige. Det kändes knappt då, om jag ska vara ärlig. De riktiga panikkänslorna kom först efter att jag klivit av tåget och fick tänka "wow, jag gjorde verkligen det här". Hela mitt liv har jag varit den som suttit på sidan och tittat på, när andra har vågat saker. Den som bara läst om såna här grejer på bloggar. Men jag gjorde det tillslut! Det jag verkligen velat göra i flera år. Ingen trodde att jag skulle, men titta på mig nu.
 
Den första jag lärde känna var Melika. Och det ska ni veta att det var stort för mig. Jag hade följt henne i några år och hon var en sån som jag ville vara, så man kan ju kalla henne förebild. Och idag är vi nära vänner, kan ni tänka er?! Och mitt i allt blev jag inkastad i en värld där jag alltid velat vara, men fyfan så läskigt det var. Träffa människor hit och dit, presentera mig själv osv. Jag fattade ingenting till en början. Levde typ i en bubbla. 
 
Under månadernas gång har jag träffat så många underbara människor, några av dem är mina närmsta vänner nu. Men jag har även mött många fula människor, inte utseendemässigt, utan beteendemässigt. Men de måste jag också säga tack till, för utan er hade jag inte lärt mig att sluta vara så naiv. Jag har tuffat till mig rejält under det här året. Det låter kanske töntigt men jag har varit tvungen. Än är jag inte riktigt klar.
 
Men oavsett hur mycket dåliga saker som hänt, så har jag aldrig upplevt sån kärlek som under det här året. Jag har aldrig känt mig så hemma som jag gör just nu. Och det har nog krävts mestadelen av det här året för mig att smälta allt det här. Jag har mina fina vänner och min extremt stöttande familj att tacka för allt det här året. Jag älskar er, inte bara idag utan alla dagar på alla år. 
 
Tack alla som varit inblandade i att göra mitt år till det bästa någonsin!
2015 kan bara bli bättre!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback