6 månader i storstan

Ja, ni läste rätt.
Idag satt jag och räknade månader, och det är tamejtusan 6 månader sedan jag flyttade hit.
6 månader sen jag satt på tåget helt livrädd med mina två stora resväskor. Och hur mycket har inte mitt liv förändrats på 6 månader?! Jag har fått chansen att träffa så fina människor, som har gått rakt in i mitt hjärta. Jag har upplevt så många nya saker. Och jag har vuxit så mycket som människa.
Jag har även upptäckt så många skillnader på människor här nere - och människor där uppe. Folk är så himla mycket mer öppna här. Och det tycker jag är helt fantastiskt. 
Sättet man hälsar på varandra är annorlunda. Sättet man reagerar på nya människor är annorlunda. Hur man pratar, hur man rör sig, ja allt är annorlunda. Det finns många saker jag hade kunnat jämföra men då skulle ni få läsa hela dagen. Så vi tar bara ett!
 
- Om du kommer in på en "hemmafest" uppe i lilla Gällivare, vart det finns kanske 10 personer och 3 av dom är dina vänner, då springer du direkt och sätter dig hos dina vänner och ingen bryr sig mer om det. (Nu behöver inte mina kära norrlänningar bli arga för jag menar inget illa!)
 
- MEN om du kommer in på samma lilla fest här nere, så kommer de flesta (ska inte säga alla) och presenterar sig och hälsar. Vilket är mycket mycket bättre enligt mig. Det är ju roligare! (Fast det tog ett tag innan jag vande mig vid att hälsa på helt okända människor, hahah)
 
Iallafall, nu sitter jag och letar lägenheter som en galning. Ska lägga nån timme varje dag på det tills jag hittar något hade jag tänkt. Så önska mig lycka till. För här vill jag stanna!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback