Att bli vän med sig själv

Jag har insett en jävla massa saker på senaste tiden. TIll exempel att jag måste lära mig att tycka om mig själv. För man måste liksom tycka om sig själv, innan man kan tycka om någon annan. Igårkväll skrev jag av mig. Jag öppnde ett Word-dokument och lät orden flöda. Det mesta av vad jag skrev kommer jag inte dela med mig av här. Men i sin helhet: När jag läste igenom allt jag skrivit så insåg jag direkt vad mitt problem är. Jag är inte bekväm i mig själv. Och det måste jag bli. Jag måste bygga upp en självkänsla och ett självförtroende. Annars kommer jag aldrig lyckas med allt jag vill åstafkomma i livet. Det är det viktigaste i mitt liv just nu. Förutom musiken.
 
Musik är världsviktigt för mig. Den får mig att må bra till och med under mina sämsta dagar. Så att vara inblandad i musik är också viktigt för mig. Så gå på spelningar, träffa artister och njuta av musik, kommer jag aldrig sluta med. Det är också en av anledningarna till att jag behöver bli trygg i mig själv. Så jag ska våga gå fram, presentera mig ordentligt osv. Ni anar inte hur nervös jag var första gången jag gick fram till en artist. Det blir lättare för varje gång, men jag vill slippa nervositeten helt. 
 
Så mitt mål för nutiden: Bli min egen bästa vän.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback