Starka åsikter - Kartellen.

Repostar ett inlägg från min förra blogg.

Jag förstår att vissa av er inte förstår Kartellen. Ni förstår inte för ni vill inte förstå. Ni har aldrig behövt uppleva utanförskap, ni har aldrig känt er missförstådda. Ni lutar er tillbaka mot den trygghet ni har haft hela livet. Ni kan inte för ert liv se vilka problem som finns i samhället. Ni väljer att inte bry er om alla problemen. Alla miljonprogram, all utanförskap och all missförståelse. Det finns! Tro mig. Det räcker med att bara gå utanför dörren så kommer ni se allt. Jag har själv fått smaka på utanförskap och missförståelse. Hela min uppväxt har jag kämpat mot utanförskapet. Hela mitt liv har jag känt mig missförstådd. Jag har haft mina problem hemma, i skolan och ute i samhället. Men det betyder naturligtvis inte att jag blev kriminell eller började med droger. Det måste inte gå så långt för att man ska få förståelse för andra som har det svårt. Men tänk om det hade blivit så? Tänk om jag hamnat i det träsket? Med kriminalitet och droger. Hur hade mitt liv sett ut då? Jag har sett såna människor. Det är hemskt hur det kan bli.

Det är just därför jag tycker Sebbe är en sån stark person. Han har levt det hårda livet. Och en dag bestämde han sig bara för att han kan bättre. Han var på behandlingshem för att bli av med sitt drogproblem. Och nu tar han hand om sina barn, han hjälper ungdomar genom Fryshuset, han har en teater som är otroligt populär, och Kartellen säljer guld med sitt nya album. Säg mig hatare, har ni gjort något sånt med era liv?

Jag vill göra som Sebbe. För i tystnad har jag gått runt i flera år och bara svalt allt som hänt runt mig. Burit runt på mitt utanförskap för att jag inte vetat vad jag ska göra. Men nu, när jag börjar rensa bort negativa saker från mitt liv, så har jag bestämt mig för att bli en del av något större. Jag vill hjälpa andra som känner som jag och många andra känt. Jag vill lära andra människor att man kan bli det man vill, oavsett vad andra säger.

Det är just därför Sebbe är min största förebild, och honom kommer jag bära med mig genom hela livet. Jag står upp för det jag tycker, och jag tycker om Kartellen. Jag står upp för dem. Sen får ni säga vad ni vill.

Och nej jag drar inte alla över en kant, vissa kanske bara ogillar deras musik. Så grina inte i onödan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback