Why I do what I do.

Det finns säkert många av mina bloggläsare som vill veta exakt varför jag gör det jag gör. Varför jag valde just hiphop eller varför just musik över huvudtaget.
 
Musik har varit en del av mig hela mitt liv. Jag har alltid älskar musiken och redan när jag var ca 5 år gammal så lärde jag mig att sjunga låtar på engelska. Lärde mig inte bara att sjunga dem, utan lärde mig även att förstå dem.
Sen dess har musiken liksom varit min vägledning genom livet.
 
Jag har alltid kunnat lita på att musiken skulle finnas för mig. Även när ingen annan fanns där. Speciellt hiphopen. Hiphop gör mig glad. Men självklart lyssnar jag på annat också. Musiken har liksom hållit mig uppe hela livet. Spelar ingen roll vad det handlar om, musik får mig alltid att må bättre.
 
Jag valde att starta en blogg om just Svensk hiphop. Varför? Jo för att:
1. Svensk hiphop gör mig glad.
2. Svensk hiphop behöver uppmärksammas mer!
 
Jag har pluggat min musikhistoria utan och innan. Så nu kan jag det mesta om de flesta i hiphopsverige. Satt och diskuterade detta med en av Patriks vänner i lördags, och då sa han något till mig. "Jag märker att du verkligen brinner för detta." Ja, det gör jag. Svensk hiphop har blivit mitt största intresse. "Rappar du själv eller så?" Nej. "Varför inte?" Jag vet faktiskt inte. Rap är en skill som jag hemskt gärna vill besitta. Men det kommer ta tid och träning för mig att bygga upp den. Så för nu, nöjer jag mig med att träffa artister, skriva om hiphop och leva i den kulturen.
 
Jag andas hiphop. Finns inte en minut på hela dagen då jag inte har hiphop i tankarna. Spånar och planerar dagligen på vilka artister jag vill se/träffa härnäst och hur jag ska göra för att få som jag vill. Vill intervjua, prata, bara hänga med artister. Några ställen jag vill besöka är såklart Redline, MackBeats studio, Baba Recordings osv. Jag vill lära känna alla mina "idoler" och bara softa. Men det kommer ta tid och framförallt arbete innan det blir så!
 
Så till er som undrar varför jag gör det jag gör: För att hiphopen är min livsstil, för att jag andas hiphop varje dag. För att få träffa alla mina inspirationskällor & förebilder. För att jaga det jag drömmer om. För saker som det här:
 
 

Kommentarer
Postat av: duvetinte

Bra där. fortsätt gör det du älskar o låt ingen stoppa dig / melika

Svar: Det ska jag absolut göra!
Erica Ödalen

2013-07-24 @ 10:12:48
URL: http://duvetinte.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback