Nytt: Matte Caliste - Så kallt

Denna låten har ett riktigt BRA budskap. Jag hatar hur Sverige är, jag skäms helt ärligt. Tycker alla borde ta sig tid att lyssna på denna låten, så kanske ni öppnar ögonen någongång.
 
Såhär skriver Matte själv på Facebook om låten:
 
"Nu släpper jag min första sololåt.
Jag skrev den mer eller mindre i huvudet på väg från jobbet, en reaktion på de senaste månadernas skiftning i retorik från flera partier i Riksdagen. Saker som får mig att komma ihåg 90-talet med BSS & NyDemokrati.
En skiftning där syftet verkar vara reducera mänskligheten hos människor som inte faller in i Reinfeldts epitet "etnisk svensk".

Videon filmades av Francisco Conejeros kl 0630 för en vecka sedan, innan jobbet och platsen är Stadshuset, med sina Tre Kronor."
 
Big up Matte, massor med kärlek!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback