Lite tankar angående självförtroende.

Varför ska det vara så himla svårt att tycka om sig själv? Jag har liksom kämpat med det i flera år av mitt liv. Det är först nu som jag kan säga att jag är nöjd med mig själv och den jag är (de allra flesta dagar).
 
Det är mycket ens eget fel att man har dåligt självförtroende. För man trycker oftast ner sig själv. Helt i onödan. Så varför gör man det? Varför sitter man och trycker ner sig själv över helt onödiga saker? Alla är fina på sitt sätt, så är det bara.
Jag har alltid varit en person som klankat ner på mig själv, för att andra klankat ner på mig. Deras ord blev verklighet tillslut. Tänk på det! Det du själv tror att du är, är det som kommer visas i spegeln när du står där. Man måste försöka motverka alla negativa tankar. Det första man ska göra är att rensa alla negativa människor från sitt liv, och det är precis vad jag har gjort. Alla "vänner" som spelat falskt mot mig, är borta nu. Alla människor som klankat ner på mig, är borta ur mitt liv.
Nästa punkt är att tänka positivt. Stå framför spegeln och se alla bra saker med dig. Fundera ut alla bra egenskaper du har, och du ska se att självförtroendet växer.
Följ dina drömmar! Det finns inget bättre sätt att bättre på självkänslan än att ge sig in i något som man alltid drömt om. Jag själv tog steget och startade upp den här bloggen. Jag mailade och mailade till miljoner ställen för att kunna få lite hjälp framåt. Vissa har ännu inte svarat, vissa har sagt nej och vissa har faktiskt erbjudit sin hjälp! Men måste ta risker för att komma någonstans!
Sista punkten är att uppskatta det du har. Det spelar ingen roll om du inte har speciellt många vänner. För det är bättre att ha några få riktiga vänner än att vara omringad av falska människor. Ta vara på alla de människor du älskar i den här världen. Du kommer få så himla mycket bra saker tillbaka.
 
Inlägget kanske blev lite rörigt men, jag hoppas det hjälper någon vilsen själ!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback