Album: Stor - Under Broarna

 
Senast Stor släppte album var "Shere Khan XIII", 2013. Det är fyra år sedan, och jag spelar den fortfarande ibland. Men i fredags var det tydligen dags igen. Jag hade ingen aning om att ett album var på väg, så jag blev lite tagen på sängen.
 
Efter Stor släppte "Vägen hem" med Seinabo Sey, så försvann han plötsligt från alla sociala medier. Folk skrev inlägg om hur Stor hade lagt ner musiken, och det högg lite i bröstet på mig. För efter att ha hört "vägen hem", så ville jag ha mer av den här nya Stor. Speciellt den låten, den har liksom fastnat i min själ.
Stor kom tillbaka, efter några veckor/månader av tystnad så dök han upp igen. Denna gången med Cherrie och låten "Torka dina tårar". Jag vet inte vad som hänt med honom, var allt det här känsloladdade kommer ifrån, men jag älskar det!
 
Så om ni frågar mig efter favoritlåtar från den nya plattan så är svaret enkelt. "Vägen hem"; och "Springer", samt "Armani" som också var tvärtung. Förutom att "Under broarna" var ett jävligt bra album, så vill jag bara poängtera att både namnet och omslagsbilden, gör helheten så mycket bättre. Men jag är imponerad Stor, riktigt imponerad. Så naket, så ärligt, och så fantastiskt. 
 
Eller vad tycker ni?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback