Jag <3 Svensk hiphop: Ali (Mohammed Ali)

 

Vad säger ni om jag säger Mohammed Ali?

Jag skulle vilja säga så himla mycket om denna starka duo från Stockholm. De har länge haft en stor betydelse för musik i min värld. När det är starka texter och de bästa budskapen jag söker efter, så är det Mohammed Ali jag hittar. Deras samhällskritiska musik går liksom rakt in i själen och man kan ju inte låta bli att gilla dem.

Så när jag insåg att Ali pluggade i klassrummet bredvid mig så kunde jag inte låta bli. Jag kände att detta var en intervju som verkligen behövde genomföras. Så jag frågade honom om han/de ville medverka och jag fick ett ”ja!” direkt. Så igår på eftermiddagen så satte vi oss ner och pratade ett tag. Tanken var från början att publicera denna intervju i text, men det kändes trist att att bara läsa de superintressanta svaren. Så istället publicerade jag ljudfilen på SoundCloud för att det kändes som att ni läsare hellre lyssnar än läser.

(Jag vet att jag inte har bästa intervjutekniken, men lyssna på honom!)

 

Hoppas ni tycker om den!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback