Att veta var man vill

 
Hej på er!
 
Jag vill bara börja med att säga att jag behövde de här 2 dagarna till att varva ner och tänka lite. Få tillbaka lugnet i kroppen liksom efter 6 turbulenta veckor. Vad har då hänt? Ja, det som hände där uppe lämnar jag där då allt i mitt liv inte hör hemma på min blogg. Men det fanns andra aspekter också. 2 dagar innan jag åkte hem så fick jag beskedet om att hon som jag nuvarande bor med ska flytta. Så i slutet på Oktober måste jag också flytta ut. Vilket ger mig (trodde jag) 2 månader att hitta en ny bostad. När jag väl kom hem så visade det sig att jag måste vänta ännu längre eftersom jag inte fått något svar från csn angående mitt studielån. Så jag kommer förmodligen ha ca 1 månad på mig att hitta något och här kommer problemen.
 
1. Inte många vill hyra ut till studenter
2. Som tjej så känner man sig ofta osäker/obekväm med att flytta in hos någon av det andra könet som man inte känner. No hate on me, men det är så världen fungerar.
3. Här i Sthlm så är hyrorna helt sjuka om man ska hitta en egen lägenhet, eller ja, till och med rummen är dyra.
 
Så som ni kanske fattar sitter jag i en rätt knivig situation just nu. Jag vet i princip inte alls vart fan jag kommer bo om 2 månader. Helst av allt skulle jag ju vilja ha ett eget Place, men jag kommer aldrig ha råd med detta. Och frågan är om jag kommer hinna hitta en rum innan det är försent. Annars får jag flytta tillbaka till norrland. Vilket jag aldrig trodde skulle ske. Men sånt är livet ibland. Man får ta en tugga av det sura äpplet. Så om det blir så, så kommer jag nog flytta dit i ett par månader och fortsätta söka boende därifrån. Och mitt i det här kaoset så ska jag plugga också. Förstår ni mig nu? Bra. För efter att jag började förstår hur mycket jag har på mina axlar så blev jag faktiskt lugnare. Jag litar på att det kommer lösa sig, när det är meningen att det ska lösa sig.
 
Kram på er alla!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback