Husby & Rinkeby brinner (Bängan Lagerblad) gästas av Dani M

Jag har så många ord jag vill skriva, men jag vet att det är lönlöst. Alla mina försök till att få människor att förstå, har fått bakslag. Jag vill bara klargöra en sak: Det är precis som Bängan säger, det hjälper inte att skicka mer poliser till orterna. Det kommer bara göra saken värre. Fler bilar kommer brinna, mer stenar kommer flyga. Det som behövs är att lyfta fram förorterna, fräscha upp dem & framförallt, sluta med nedvärderingen. Ni poliser vinner inte direkt nånting på att springa runt och kalla folket för råttor, negerjävlar osv. Ni skapar bara ännu mer hat, plus att ingen människa har rätt att kalla en annan för såna saker. Så istället för att slå, nedvärdera och spotta på folket så borde ni börja lyssna på vad de vill ha sagt. Lyssna och gör något åt problemen.
Tänk om alla poliser skulle vara som Bängan Lagerblad, då hade ni alla blivit bemötta med kärlek istället för hat. Tänk på det.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback