Hej självkänsla

Har kikat igenom mina gamla bloggar litegrann. Och där hittade jag fan inget annat än "jag mår dåligt" - inlägg. Det är hemskt hur mycket jag har sett ner på mig själv. Tyckt att jag var världens sämsta människa osv. Varför? Det kan jag inte svara på. Men det har seriöst varit ett rent helvete.
 
Sen jag började ta hand om mig själv så har allting blivit så himla mycket bättre. Jag fattar inte hur jag har kunnat se ner på mig själv så mycket som jag gjort. Jag finner ingen vettig förklaring. Nu det senaste halvåret så har jag liksom lärt känna mig själv bättre. Och med det, så har jag även börjat känna mig mycket bättre. Nu kan jag helt ärligt säga att jag är en bra människa. Jag är stolt över mig själv. Jag har blivit så himla självsäker, inte kaxig dock. Jag är en bra människa, en fin människa, och så är det bara. Jag är inte bra på allt, men jag är bra på mitt sätt. Jag skriver inte detta för att verka "störst, bäst & vackrast", utan för att visa att man faktiskt får tycka om sig själv. Alla är vi bra på något sätt.
 
Tänkte mycket på detta igår och var tvungen att skriva ner det. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback